Krvavá neděle

Tereza HuříkováČtvrtý závod Sunshine Cupu na Kypru sice nedostál svému názvu, jelo se totiž v zachmuřeném a dusném počasí, ale i přesto jsme získali medaili, Tereza Huříková skončila opět druhá a pak v nemocnici. Náš tým se již včera přesunul na obhlídku trati dalšího přípravného závodu ve Voroklini, abychom alespoň trochu poznali co na nás organizátoři ušili. A udělali jsme dobře, okruh se ukázal jako velmi technicky náročný, plný singltrailů a obtížných sjezdů.

Černé mraky dnes ráno neslibovaly nic pěkného, a tak největší obavy panovaly právě z deště, který by trať proměnil v hotové peklo. Naštěstí zůstalo jen u zatažené oblohy a dusna. Stejně jako minulý víkend odstartovaly muži a pár minut za nimi ženy. Okruh s 6,9 kilometry musely dámy absolvovat čtyřikrát, muži šestkrát.

Štěstí příliš nepřálo ani jednomu z našich dvou bikerů na startu – Josefu Kamlerovi a Tomáši Trunschkovi. Pepovi kdosi ze soupeřů již chvíli po startu ohnul patku u přehazovačky, ta sice chvíli odolávala, ale nakonec se z kola odporoučela a Pepa musel ze závodu odstoupit. Trundovi sice vydržela patka, ale odnesla to sedlovka a zbytek závodu musel jen sledovat z pozice diváka. Závod vyhrál Belgičan Roel Paulissen před českými reprezentanty Milanem Spěšným (Merida Biking) a Jaroslavem Kulhavým (Michelin Specialized).

Čest našeho týmu tak držela jen Tereza, opět získala stříbrnou medaili, tentokrát ji však neporazila Sabine Spitz, ale švýcarská reprezentantka Petra Henzi. Tereza začala velmi aktivně a svým soupeřkám se hned v prvním kole začala vzdalovat. Dokonce i Němce Spitz, ta ale v jednom ze sjezdů spadla, vážně se poranila a skončila v nemocnici. Brzy se k Tereze přiblížila Švýcarka Henzi. „Vždycky mi ujela do kopce a já jí dojáněla ve sjezdech, takhle to bylo většinu závodu,“ popisovala závod Tereza. Rozhodl závěrečný okruh a sjezd z nejvyššího bodu okruhu. Tereza při stíhací jízdě zavadila pedálem o vyčnívající kámen a šla „přes rodle“. „Měla jsem pocit, že jsem byla v sedle zpátky hodně rychle, ale i tak mě ještě stačila předjet Elizabeth Osl,“ líčila. Tereza si však bronz nenechala líbit a svojí rakouskou kamarádku předjela, na Švýcarku již ale neměla. Závod tak dokončila o 38 vteřin za vítěznou Petrou Henzi a 2 vteřiny před Rakušankou.

Po závodě musela být Tereza okamžitě ošetřena v sanitce, krvavý loket a dosti bolestivý výraz ve její tváři nevěstily nic dobrého. Po příjezdu do hotelu ještě raději odjela do nemocnice na vyšetření.

Výsledky závodu hledejte na www.mtbcyprus.com
Tomáš Trunschka Josef Kamler Stupně nejlepších žen

Tým se v úterý v brzkých ranních hodinách přesouvá zpět domů. Jediná Tereza zůstává i na poslední závod Sunshine Cupu, který se jede příští víkend v Limassolu. Šance na celkové vítězství nejsou malé!